Merkezi ısı pay ölçer memnun ediyor mu?
Merkezi sistem binalarda ısı pay ölçer kullanan dairenin konumu, cephesi, ısı ihtiyacı ve kullanıcının enerji tasarrufu hakkında bilgili olması, empati yapabilmesi gibi bir çok etkene bağlı olarak memnun olanlar ve memnun olmayanlar vardır.
Not : Bu yazımız; Merkezi pay ölçer kalorimetre sistemleri tecrübemizde 10 yıla dayanan bire bir müşteri görüşmelerimizde iletişim fatura itiraz ülkemizin insanı ile olan fikir beyanları beyan sahibinin evinde kullanım alışkanlığı gelir seviyesi yaşı aile yapısı analiz edilerek sonuç özetlenmektedir.
Merkezi pay ölçer sisteminden memnun olanlar kimler?
Bu tip daireler geneli kanununun çıkış amacı, tasarruf, israf, ülke ekonomisi, kendi ekonomisi, komşulara empati ile bakabilme, dini gerekçe vb. bir sebepten veya birden fazla sebepten dolayı memnundur.
Bina genelindeki memnuniyet ; bina sakinleri gelir seviyesi ,bina geneli sosyal kültür yapısı, alışkanlıklar gibi etkenlere göre değişmekte Genel memnuniyet %70 arasında değişmektedir.
Ödediği yakıt faturası bakımından; Genellikle
* Enerji tasarrufu, su tasarrufu gibi konuların hayati olduğunu bilen aileler.
* Pay ölçer sisteminin milli ekonomiye faydasını bilen aileler..
* Emekli aileler %99 memnun (ailede bir emekli geliri var ise bir de üniversitede öğrenci okutuyorsa çok memnunlar)
* Yeni evli karı koca çalışan aileler (ailede 1 kişi çalışıyor ve normal gelirde ise ise çok memnunlar)
* Düşük bütçeli aileler
* Düşük bütçeli komşuları gelir seviyesini bilen ve onlara, empati yapabilenler
* İnsan ömründe zenginliğin her zaman olmadığını fakirliğin kıtlığın enflasyonun her an olabileceğini bilen tecrübe yaşamış aileler.
* Cari açık, milli ekonomi, yerli malı kavramlarını bilen ülkenin refahını ve büyümesini önemseyen aileler.
* Elektirik ,su ,doğalgaz, gibi enerji kaynaklarımızın zamanın bile israf edilmemesi gerektiğini düşünen insanlarımız.
* Evi, Dairesi boş olan daire sahipleri
* Evine nadiren gelen bekarlar veya aileler.
* Evine yazın gelen yazlıkçılar.
* Öğrenciler her radyatörde pay ölçer var ise çok memnunlar (her öğrenci kendi odasındaki petek tüketimine göre yakıta katılmakta, adaletli bir paylaşım sağlanmakta ve tasarruf etmeye çalışmaktalar)
Merkezi pay ölçer sisteminden MEMNUN olan, ancak kendi faturasından memnun olmayanlar kimlerdir?
Bu tip daireler geneli ortalamanın altında yakıt faturası gelip daha düşük ödeme beklentisi içindedir.
Merkezi pay ölçer memnuniyeti olarak; bina genelinde her binada 1 kişi mutlaka çıkar bu sınıfa giren daire sakinlerinin oranı % 3 civarındadır.
* Arsa sahibi olup boş satılacak dairesi olanlardan %15-20 lik kısmı
* Binayı yapan müteahhit satılacak dairesi var ise % 10-15 lik kısmı
* Paraya aşık kişiler genel oranla binde 1 denk gelmektedir.
Merkezi pay ölçer sisteminden memnun olmayanlar kimlerdir?
Isı pay ölçer sistemini iptal edilmesini isteyenler yakıt faturası komşularına göre çok yüksek gelenler her binada en az 2-3 kişi mutlaka vardır. Genel oran ise % 10 civarındadır.
Ödediği yakıt faturası bakımından; Genellikle binada en yüksek fatura ödeyen kişiler arasındadır.
* Memnun olanlar kısmındaki tariflere uymayıp, Kuzey cephe konumunda olan daire sahipleri (çoğunlukla kuzey çatı ve kuzey zeminde olan daireler)
* Memnun olanlar kısmındaki tariflere uymayıp, Binada konum olarak Kuzey-çatı ve Kuzey zemin konumunda olan daire sahipleri
* Cephe ve konum olarak çok avantajlı olduğu halde ısı tasarrufu ve termostatik vana kullanımı hakkında hiç bir bilgi sahibi olmayanlar
* Isı tasarrufu kanun hakkında her türlü bilgisi olduğu halde, komşularının çoğunun kendisinde daha az fatura ödemesi durumuna katlanamayanlar.
* Memnun olmayan kat malikleri ile özel bağı olan bazı daire sakinleri. (kendisi memnun olduğu halde memnun olmayanların çoğu ile özel bağı var ise desteklemekte)
Merkezi pay ölçer sisteminden olsa da olur olmasa da olur diyen tarafsızlar?
Gelir seviyesi normal olup binadaki cephe ve konumları da normal ise ve onlar için israf ve tasarruf pek önemli değilse bu sınıfa girebilmektedir.
Ödediği yakıt faturası bakımından; ağırlıklı olarak bu sınıftaki kişiler ortalama fatura bedelinin üstünde ve ve çok yüksek ödeyenlerin arasında değildir.
Merkezi pay ölçer memnuniyeti olarak; Daire sakinlerinden bu sınıf küçümsenecek oranda değildir genel olarak %15 lik kısım bu sınıftadır.
* Bir binada ortalama faturanın üzerinde ve yüksek fatura ödeyenler arasında olmayanlar arasından çıkar sadece ekonomik olarak fark etmez bakış açısı vardır. (Bina geneli %5 civarıdır)
* her konuya vakıf olup komşular arasında tarafsız olup kimseyle kötü olmak istemeyen kişiler (bina geneli %5 civarındadır)
* hiç bir konuyu bilmeyen komşuları ile kötü olmamak için tarafsız olan kişiler (bina geneli %5 civarındadır)
Baypayo' nun önerisi?
Avrupa da 50 yıldan daha fazla zamandır kullanılan merkezi pay ölçer ile yakıt giderine katılma sistemi Türkiyede 10 yıldır yaygın olarak kullanılmaktadır.
Kanunlar ve yönetmelikler % 100 memnuniyet olsun diye düşünülmez, Kanunlar Adalet, ülke yararı, halkın yararı, eşitlik, azınlık hakları, çoğunluğun hakkı ve faydası ana ilkeleri üzerine kanun koyucular tarafından konulmaktadır.
merkezi pay ölçer kullanımı kanun ve yönetmeliğin çıkış amacını anlamak gelir seviyesi düşük olan veya tasarruf etme hakkı olan komşulara saygılı olmak, mümkünse kendimiz de tasarruflu kullanmaya dikkat etmemizde milli bir fayda vardır.
Kanuna aykırı kullanıp ortam sıcaklığını 15 derecenin altında kullanan komşularımızı nezaketen uyarmak dinlemez ise site yönetimine, duruma müdahe etmesi için uyarmak sizin insiyatifinizdedir.
Kanunlar hayatımızı kolaylaştırmak, ülkemizde özgür yaşayabilmek, adaleti sağlamak, milletimizin ve devletimizin ilelebet sürekliliğini sağlamak içindir.
Baypayo olarak Merkezi pay ölçer sıtma gider paylaşım sisteminin ülke ekonomiye, halkın ekonomisine, milli sermayeye faydalı olup mühendislik ve adalete uygun olduğunu bilmekteyiz.
her türlü fatura itiraz ve memnuniyetsizliklerde bu konularda bilgi vermekte müşterilerimizin genel bir tasarruf yapabilmeleri için elimizden gelen desteği vermekteyiz.